CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, June 23, 2011

~ We are Incredibles Family

Bila aku ngan en.hubby tengok kartun The Incredibles ni kan, hampir di hujung cerita kami realize yang kami 5 beranak ni ada persamaan dengan keluarga Mr. Bob Parr ni...apa yang samanya?

Dalam keluarga ni punya 3 orang anak, yang sulung adalah perempuan dan seterusnya 2 orang lelaki : begitu juga kami!

Bob Parr @ Mr. Incredibles - Die ni orangnya berusaha nak buat macam-macam untuk keluarga jugak untuk diri sendiri, untuk kebaikan keluarga. Terburu-buru dan berahsia dengan isteri, bila dalam kesusahan baru sedar kesalahan dan ingat keluarga. Sangat sayang pada keluarga : Memang sikit lebih kurang ada la tempias pada en. hubby.

Helen Parr @ Mrs. Incredibles @ Elastigirl - Tegas, cekap uruskan rumah dan anak-anak sesuaila dengan kuasa superpowernya - elastic. Mulutnya bising. Buat sesuatu ada strategi, setia dan panjang akal untuk selesaikan masalah : Semestinya part yang mulut bising tu la! hehehehe...

Violet Parr - Anak sulung, kurang keyakinan diri, suka menyendiri tapi setelah tau kelebihan diri, die mula menyerlah dan yakin : Elya Qaisara, anak sulung yang boleh diharap, kadang-kadang bila suruh buat satu benda cepat je cakap die tak pandai. Tapi bila terangkan pada die dan yakinkan die pandai dan boleh buat die memang boleh abiskan apa yang disuruh.

Dash Parr - Punya keyakinan diri tinggi. Nakal, suka menyakat, selalu bergaduh dengan kakak. Superpower die adalah sangat pantas berlari : Aqil Najmi...oh well...die memang banyak sungguh persamaan dengan Dash ni!Die kalau berlari memang la mama papa tak terkejar!Kuat menyakat dan hasilnya setiap selang berapa minit mesti dah bergaduh dengan kakak.

Jack Jack - Pastinya si kecik ni comel bangat. Buah hati semua orang dengan senyuman yang menawan dan tak banyak ragam : Muhammad Isyraq Naufal memang buah hati semua orang, bila die senyum ke gelak ke, lebar selebarnya sampai ke telinga. Yang paling mudah dijaga dan tak banyak ragam.


Penilaian karakter watak-watak ni adalah dari pandangan aku je ye, kelemahan kekurangan yang disebut kat atas tu adalah kebetulan je ye...tapi yang paling penting kami adalah diri kami sendiri, ni setakat nak suka-suka aje... :D


** Pic from googles







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...