CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 24, 2011

~ Panik

Ini apa yang berlaku semalam di stadium. Buat berderau darah, meremang bulu tengkuk aku!
Masa dok sebok melayan tengok bola, en.hubby dukung Isyraq, aku duduk kat kerusi, Sara dan Aqil dekat dengan papa main turun naik tangga. Bukan dieorang nak tengok sangat pun. Dok seronok main tangga dengan kerusi lipat stadium tu. Orang pun tak ramai kat area kiteorang duduk tu so dieorang bebas la sikit tapi tak pegi main jauh-jauh, dekat-dekat je.
Secara tiba-tiba, ada sorang lelaki ni datang dari atas terus belok kiri ke kawasan kami duduk. Die terus menegur mesra Sara dan Aqil yang tengah main. Terperasan en.hubby ada, die tegur jugak dan pegang Isyraq. Aku tak sure apa yang bertegur dengan en.hubby. Die terus duduk kat dua baris di depan sikit dari aku...Die agah Isyraq, cam biasa la bukan die paham ngan kenal pun kan, asal orang agah je die sengih lebar je la…Dan tak smpai berapa minit die seluk poket pastu bagi 10 hinggit kat Isyraq…Masa tu aku tengok muka en.hubby dah lain sikit, pastu die kata tak payah la…mamat ni insist jugak nak bagi, rezeki anak katanya. Sebab aku jauh sikit dari dieorang so, aku tengok je la…tak lama lepas tu die pun blah dari situ. Lebih kurang 10 minit je die kat situ.
En.hubby datang kat aku suruh ambik duit dari tangan Isyraq, pastu aku tanya la tu kawan die ke?...!!!bukan kata die!!!...gulp...!! Mati-mati aku ingat tu kawan die sebab die kata ada beberapa orang kawan die ada datang tengok bola jugak malam ni tapi duduk kat sbelah tengah sana…aku dah rasa semacam. Bila ambik je duit tu dari en.hubby terus aku letak kat poket bag, tak campur ngan duit aku dalam poket dan wallet. Takut plak ada apa-apa nanti kan…
Perlawanan kiteorang teruskan tengok macam biasa. 4 beranak tu masih dikawasan tangga tu sebab open air sikit, so tak la panas untuk Isyraq. Lepas tu Sara datang kat aku mengadu kata papa tak bagi main dekat situ, aku kata memangla…sape suruh tak dengar cakap, jatuh nanti macam mane.
En.hubby terus datang kat aku kata mamat yang datang pastu tetiba bagi duit kat Isyraq tu panggil Sara….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!......Oh!!!!Apakah itu????!!!!! Kata en.hubby Sara panggil die bagitau ada orang panggil die suruh pegi sana, so bila en.hubby pusing belakang nampak mamat tu terus berkerut muka marah tanya apahal?! Mamat ni terus lari…blah dari situ.Masa tu la memang aku jadi gelabah, panik!!!Rasa secured jugak duduk kat situ sbenarnya sebab kat atas baris belakang anggota Rela dengan polis ada berjaga kat situ sambil tengok game jugak.
Terus aku peluk Sara…tak bagi dah main kat situ, suruh en.hubby duduk dekat-dekat ngan aku…masa tu memang rasa nak balik sangat-sangat!!Masa nak balik memang pegang tangan anak-anak kuat-kuat..biar la satu stadium dengar suara aku terpekik melaung anak asal anak tak hilang!! Duit 10 hinggit yang mamat tu bagi, memang jangan la buat makan! En.hubby guna buat beli mainan Sara ngan Aqil since dieorang sebok sangat nak trompet bola yang melambak jual kat luar stadium tu.
Jadi aku dah rasa takut nak bawak anak-anak pegi tempat-tempat crowded ni. Takut terlepas pandang. Budak-budak, biasala…nak bejalan sendiri, taknak dipegang. Nasib Sara ni jenis bagitau, kalau jenis pegi je sebab orang tu dah mula buat impression baik awal2 tadi macam mane?So, perhatian kena la extra super ordinary bila bawak anak-anak ke tempat macam tu, dan kena ajar anak jangan pegi dan layan orang tak kenal. Ajar dieorang bagitau kita bila ada orang tak kenal panggil.Haiiisssshhhhhhh…!!!!Sampai sekarang kalau teringat buat aku panik, seriau!!



4 bual bicara:

Hudalatip

ye ke? tetiba aku yang baca cerita kau ni pun naik seriau..rasa macam dia nak do something kan kat anak-anak ko, nak dibawa lari ke..better hati2 acik..

eiza

tu la...skarang ni kan mcm2 hal kan..budak2 la jadi mangsa nak buat mende2 cmni sbab senang nak gula-2kan..kalau dah hilang memang tak jumpe balik!hissshhh....pengalaman paling menakutkan utk aku...

Erika Anuey

owh maknenyer dia bagi duit tu sebab nak pancing anak ko la yer cik..supaya dia x takut bila mamat tu panggil sara kut..pandai taktik dia kan!..nasib baik sara baik.. kalo x..silap2 ilang dah tuh..

eiza

ye la...camtu la modus operandinya...nasib anak2 pun tak berapa sangat la layan..duit yg die bg tu aku asingkan, tak beli mende mkn, tkut tau...ngilu perut aku bila kenang blik!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...