CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 6, 2011

~ Tempat mandi-manda puteri kayangan



2nd destination adalah Telaga Tujuh. Ohhh…mesti bersedia mental dan fizikal nak sampai ke air terjun. Kenapa? Sebab harus yakin boleh panjat tangga yang tinggi curam nak sampai kesana…semput beb! Tapi bila dah sampai sejuk mata dan hati…Cantik! Hebat ciptaan Allah. Airnya sejuk sangat….


Telaga Tujuh merupakan rangkaian air terjun mengalir ke tujuh telaga semulajadi. Curahan dari telaga pertama terjadi sebatang sungai kecil dan menerusi ke telaga yang lain. Berdasarkan kisah rakyat, Telaga Tujuh ni menjadi tempat mandi-manda puteri kayangan.


Sejuk airnya...rasa nak berendam tapi tak plan langsung so tak bawak la baju nak salin...lagi pun jauh nun dibawah bukit..tak layan nak patah balik! Ni pun baru kat kawasan air terjun je, belum panjat jauh nun ke atas lagi...mau tersandar dibuatnya!

**************************************

Itulah 2 tempat yang sempat kami singgah untuk hari pertama. Kemudian kami terus bergegas check in di hotel dekat Pekan Kuah. Rehat dan tidur. Lepas Maghrib kami keluar ke Pekan Kuah. Ada uptown jadi korang dah boleh bajet la kan apa jenis barang yang dijual. Juga menjengah ke kedai-kedai duty free. Malam tu kami makan di uptown Pekan Kuah je.

Day 2, more destination - To be continued...


3 bual bicara:

fatin

bestnya jalan-jalan...
=}

eiza

perabih cuti tahun yang dah diapprovekan oleh en.hubby.. :)

Kakzakie Purvit

Cuti tahun kakak ada lagi tapi cuti utk jenjalan dah tak ada lagi dlm diary keluarga. Letih....

Tahun ini kakak tak ke Langkawi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...