CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 9, 2011

~ Bonus


Bila hujung tahun rata-rata semua dok tunggu bonus. Baik keje gomen atau private. Alhamdulillah.... Rezeki semua tu. Walau tak banyak, sikit pun ada la jugak. Lagi pulak kalau yang dah ada anak bagai ni, nak siapkan keperluan sekolah dan macam-macam, so itu sangat la membantu. Kalau bujang pegi joli katak la !hehehehhe....

Macam aku yang yang bekerja dengan En.Hubby Sdn Bhd, tahun ni diisytiharkan sebagai tahun jimat cermat. Tapi since bos dah bagi pegi bercuti kat Langkawi tu, dah kira bonus la tu kan. Terima kasih daun keladi en.hubby! En.hubby aku yang keje ngan bapak segala bank pun ntah dapat ke tak bonus. Takpe la, ada rezeki ada la.

Dan pada yang bekerja aku lebih percaya bonus based on KPI yang bagus lagi berbaloi dinikmati since aku pun penah keje jugak dulu. Kekadang tengok orang dapat banyak tapi lagi banyak pasang 'aircond' dari buat keje. Jadi sakit ati plak nengok. Pastu nak belagak tak tentu arah. Kita yang keje sampai xtra hours, terhegeh-hegeh siapkan keje takde orang nampak.

Anyway pada yang dapat bonus, wahhhh...durian runtuh tu wehhhh..! Pada yang tak dapat, jangan sedey...enjoy je la Bonuslink!hahahahaha...

3 bual bicara:

Hudalatip

tulah memang la cam seronok tapi duit yg dapat tu sekelip mata gak boleh habis..kadang tak beli apa pun...

Kakzakie Purvit

Tempat kerja kakak dapat setiap tahun January akhir sebab year-end closing setiap Januay. Nasib baik hubby kakak dapat akhir bulan ini.

eiza

udet...duit skrg memang cam biskut, lg cepat dapat lagi banyak dapat lagi cepat abis!

kakzakie...rezeki kakak dan keluarga tu.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...