CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, July 4, 2011

~ Johor

Sekarang ni blog aku yang kecik molek je lagi ni dah ada 5 follower. Terima kasih daun keladi la smua ye.... Dan secara kebetulan kan, semua orang Johor! kecuali sorang cam aku dari Selangor...

Noreen - kat Pasir Gudang
Udet - kat Batu Pahat
Nora - kat Muar
Noey - Segamat

Haaaa..kannn..ada 4 tempat tu...aku cam baru terperasan masa dok blogwalking... :D

En.hubby aku pun kan, tak ngaku die orang Melaka tau. Teruk kan?heheheh.....Katanya, die lahir je kat Melaka, jiwa raga Johor. Sebabnya, die membesar dekat Pasir Gudang lebih dari 2 dekad. Lagu negeri Johor pun die ingat lagi...Sokong Johor FC!...heheheeh... Melaka ni bila ayah mertua aku dah tak keje kat sana lagi tu yang balik buat rumah dan menetap terus kat sini. Originally kedua-dua mertua aku orang Melaka. Tu sebab masa berkawan lagi dengan die, mane ada pegi mane sangat kat Melaka tu, sebab die bukan tau jalan sangat. Makan kat mane sedap pun smpai skarang tak tau la kat mana, makan kat umah je selalu bila balik sesekali. Orang tanya kat mane nak makan asam pedas sedap, jangan harap la kite orang nak tau walau aku pun sama dah bertahun ulang alik sana sebulan sekali kekadang 2 ke 3 kali sebulan!Jalan-2 kat sana pun tak abis lagi tau!hehehhe...Dulu suka sakat die, yang die anak Melaka sejati sebab pangkal nama dah TUAH!heheheheh....




Jadi kan, antara semua tempat-2 follower aku ni kan, Pasir Gudang of course la dah berkali-2 jegak pegi...tapi lama dah tu...Jenuh la dok dengar story mory en.hubby!Kat longkang mane die memancing, kat celah mane die melepak ponteng skolah, kat mane la berdating ngan awek lama, kat mane bustop tunggu bas nak pegi keje, skolah tadika,rendah ngan menengah kat mana, kedai la...tingkap mane die melompat keluar nak lari dari mak sebab tak bagi pegi keluar yang mana satu...lobang lopak kat belah mane pun die ingat!serba serbi la!Muka memang teruja bercahaya la yang amat bila bercerita tu!heheheh...

Batu Pahat..belum ada peluang dan kesempatan nak pegi...InsyaAllah, satu hari nanti teringin jugak nak pegi bejalan tengok tempat orang. Muar, dah banyak kali pegi...pegi makan Murtabak Singapore!..sedap!...dan jugak jalan-jalan kat bandar die, tak jauh pun dari umah Mak Mertua aku, tak smpai sejam dah smpai rasanya. Ni nak pegi lagi ari Ahad nanti kenduri kawin si Nora ni! Segamat pun dah banyak kali sebab pegi perabih duit beli kain kat Tangkak!hehehehe...Dan jugak pegi last skali masa si cik noey kawin...

Banyak jugak kat belah Johor tu yang dah pegi...dan tentu la banyak lagi yang blom pegi...See...dalam Malaysia pun lom abis jalan ni!!!



**p/s : mekasih mr.google utk gambo itu..



4 bual bicara:

Hudalatip

batu pahat takpenah gi? ha, meh datang sini..ala ko kalau kat hway tu, exit air hitam, dah dekat sangat dah dengan tempat aku tu..buleh datang..aku umah parent kat bandar bp, tapi aku ni duduk kg kat pt raja, leh shopping kerepek untuk raya nanti..meh turun sini..:)

eiza

oooo...bestnya..kerepek!boleh diusulkan tu pada en.hubby...air hitam tu dkat ngan org2 jual pasu tu ke?klau ye, aku pnah singgah situ rasanya...

Erika Anuey

oih.. ko ingat tak mazlihin byprend lama aku yang superman tu?.. dia duk pasir gudang babe! ahahahah

eiza

eh...mane leh lupa...controversial gak masa tu, kekekeke...haaa..pasir gudang gak, klau en.hubby aku tau kan, mesti die sbok nak tau die skolah mane ke ape...mane tau die kenal ke kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...