CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, February 21, 2012

~ TV Kotak


Sekarang ni hampir semua rumah aku rasa tak pakai dah TV kotak. Semuanya sekarang dah advance pakai tv ringan sekeping, lebar dan ringan. Flat screen. Tak kira la branded punya ke, cap ayam punya ke. Dah jadi trend wooo... Even orang kampung pun pakai ni jugak sekarang tau, siap gantung kat dinding lagi. Harga toksah cakap....lebih dari gaji sebulan pun ada.

Aku rasa aku adalah segelintir orang yang masih guna tv kotak ni. Dah 7 tahun dan masih dalam keadaan yang elok, sihat walafiat. TV ni en.hubby yang beli sebelum kahwin dulu. Benda elok lagi, pakai je la kan. Asal boleh tengok tv sudah la. Tapi bila anak dara aku tanya, "kenapa tv kita besar tv kat rumah orang tu kakak tengok panjang, kecik je..." Memang aku layan gelak terkekeh je la...aku kata tv rumah kita ni antik kakak. Ok apa? Bukan barang antik ni lagi berharga ke...sentimental value! Siap ada pulak antena kat blakang...hehehe...

Gambar ni si cik abang Aqil Najmi yang snap. Tu sebab la nampak terpantul semacam. Tu la tv kotak 21 inci kami... Masih terus berjasa...hehehehe


10 bual bicara:

Aine Ainun

Eiza, biarpun da ketinggalan, tapi sangat berjasa....

Takpe, jangan dilelong;)

MizzTina

alerrr...tv kite sm je..

tapi aiols ada 2tibi.. satu lg pelat sekerin.. hahaha.. *riak x??

Hudalatip

aku pun still pakai lagi la tv kotak ni, umah mak abah aku pun lg canggih dari aku tau, tapi sebab nak pindah rumah bakal dibeli tv leper tu, but tv kotak yang sedia ada, boleh diguna lagi..

ct rahani

sy dulu pakai tv kotak 21" gak camnih.. lama pakai adalah dlm 8 tahun.. baru je bulan 12 aritu rosak.. syg sgt.. huhu..

Truly_me

umah aku pun still pakai tv yg same za :)

Abang Karu

saya masih ada talibesen kotak ni...jenama sharp 14" je....dh lebih 20 tahun guna...elok lg sampai skrng..

Erika Anuey

pandai gak anak ko amik gambo eh cik!

AnakPakZohar

rumah saye masih pakaii,.. ><

Cho Zila

rumah akakpun samaler... entah bilaler nak macam rumah orang lain entahler.. tapi anak2 belum pandai komplen lagi.. atau jiran2 akakpun sama tv macam akak.. mungkinler..

emarieys

rasanya tv kotak lebih tahan lama..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...