CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 20, 2012

~ Harus kekal sihat


Penyakit memang la tak boleh dijangka, kalau dah dapat jugak kena la redha. Ujian dari Allah dan bagi menghapuskan dosa-dosa kecik. Tapi aku harus kekal sihat….

Semalam ke klinik sebab banyak perubahan pada badan yang aku notice. Doc tanya soalan yang buat aku sentap…. “Pernah tak sepanjang tahun lepas buat full check up kesihatan pada badan?” Maknanya, buat saringan kesihatan atas seluruh tubuh badan, korang penah buat?….Memang tak pernah dibuat pun seumur hidup. Hidung berair sket ke, batuk plak, demam sket, pening atau sakit kepala ke, klau ada stok ubat telan je la. Agak-agak dah makin teruk baru la gi klinik. Kalau buat check up yang detail pun masa peregnant dulu je la.

Dan secara amnya, Doc suspect…suspect saja…harap-harap bukan betul! (seriau sebenarnya…) yang melalui symptom yang aku bagitau kat die, berkemungkinan adalah Tiroid….alahai…. Dan jarum pun disuntik ke lengan untuk ambik darah dan buat test. Kena tunggu Selasa atau Rabu nak tau apa resultnya… Sungguh...sungguh aku seriau!

Tapi aku harus kekal sihat….mesti! Kalau aku tak sihat abisla! Memang tak jalan la keje umah ni. Askar kecik yang 3 orang, ayah yang dah masuk 3 minggu tak sihat, en.hubby yang juga bukan berapa sihat sangat…. Phhheeewwww…. Semoga Allah kurniakan aku kesihatan yang baik!

13 bual bicara:

Aine Ainun

Saya pn x penah lg check keseluruhan..

Saya doakan smoga eiza dberikn kesihatan yg baik ya...amin..

Insyaallah, semunya akan baik2...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF)

kawan2 yg tirod katanya nak kurangkan kena makan aiskrim..betul ke??

eiza

Aine Ainun...InsyaAllah, Amin...terima kasih

Baby...klau tak salah saya kalau tonsil yang makan aiskrim, tapi tiroid ni saya pun belum tahu mcm mana..anyway, terima kasih sudi singgah blog saya... :)

Kakzakie Purvit

Harap-harap tak adalah yg serious. Betul tenaga masih diperlukan. Apa-apa pun kena jaga kesihatan..

Cho Zila

ala akak memang tak pernah buat full check upni antara azam tahun 2012...

Kayna

InsyaALLAH.. amin.. doa byk2..

Hudalatip

jaga kesihatan, memang betul acik, aku pun takde buat follow up kesihatan, asik nak buat, tapi tak terbuat-buat.

Abang Karu

tiroid boleh buat anda jd orang yang cepat marah2...jantung berdenyut kencang...mcm org baru lpas berlari...walaupun buat kerja sikit...so jgn lupa mkn ubat dan jaga diri...semoga cepat sembuh....

AnakPakZohar

saya doakan akak sihat yea.. take care sis.. ><

Erika Anuey

sian ko cik... semoga ko sehat.. minum air bebanyak cikkk...

eiza

Kakzakie...saya juga harap takde yang serius.

Cho Zila...supaya kita tau tahap kesihatan

Kayna...Amin, doa saya tak pernah putus

Karukord Jagau's...terima kasih info tu. Saya baru di suspect, harap bukan betul saya menghidapnya...

yad'z...terima kasih atas doa tu :)

Cik noey...Mekasih :)

ct rahani

sy pun lum penah wat overall checkup.. semakin berusia semakin badan x kuatkan.. sy pun dh rasai skrg..

hopefully sis di beri kesihatan yg baik hendaknya.. amin..

emarieys

tak pernah juga buat full checkup ni...alamak kena chekup juga nanti//

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...