CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 10, 2012

~ Apa aku buat sekarang?


Memang ramai orang tanya apa aku buat sekarang. Ada yang aku cakap terus straight to the point, ada yang aku jawab berlapik-lapik je. Kenape? Sebab bukan semua open....lari nanti! Cehhh...apa la jenis keje yang aku buat ni kan?hehehehe.... Sebab sahabatku Puan Huda dah tanya kat status FB aku tadi, so aku jawab kat sini je la Udet ye...Kat situ open sangat la...

Sejak dah berenti dari makan gaji, aku jadi full time housewife. Serius, bukan senang menguruskan rumah dan anak-anak yang kecik lagi sepenuh masa, aku tabik spring pada orang yang sebegini. Even arwah mak aku pun bukan full time housewife tau. Apalagi aku yang jenis dah biasa pegi keje, rasa susah jugak nak adapt masa mula-mula duduk rumah dulu...penatnya lagi lebih dari pegi keje. Tiba malam, bila semua askar-askar kecik dah tido, tersandar aku... Tapi yang jadi bestnya, aku sendiri yang jaga makan minum anak, perkembangan die, masak sendiri untuk keluarga. Bila dah hari-hari masak, makin mahir dan lebih sedap kata en.hubby. Anak-anak makin sihat, jarang sakit...nampak perubahan dan perbezaan ketara.

Sebelum dari berenti makan gaji lagi, aku dah register dan sit for exam untuk melayakkan aku jadi Unit Trust Consultant dengan syarikat unit trust no.1 kat Malaysia. Aku tak la buat full time sangat keje ni sebab since aku dah jaga anak-anak sendiri kat rumah camne nak selalu keluar umah pegi jumpe client. Buat keje ni kene selalu keluar umah jumpe dan cari prospect. Bidang ni en.hubby aku yang syorkan aku ambik; aku register jadi downline kawan en.hubby sendiri, katanya aku boleh buat sebab aku pandai  cakap ngan orang dan aku ada experience sales. Jadi en.hubby kata buat permulaan ni sebab masih belajar, cari prospect dari kalangan yang terdekat dahulu, kawan-kawan, sedara-mara. In the mean time, aku attend class yang group aku handle, untuk brush up skills. So far, untuk beginner cam aku ni, aku leh kata I'm doing good..kene positif...

Sebab tu aku tak straight to the point sangat bagi tau kat org apa aku buat. Paham-paham je la, bab orang buat sales bagai ni semua lari...kalau jual tudung, baju tak plak lari...Tapi nak suggest untuk invest for future pun orang ingat kita nak buat apa ngan duit die, padahal aku certified kot buat keje ni..even sedara-mara pun buat tak layan tau. Tapi kalau bab sales, mana nak boleh malu kene aggresive baru nampak hasil, tapi aku guna pendekatan lain...taknak la nanti orang kata ambik kesempatan plak through FB, so ada alternatif lain...

Ini lah apa yang aku buat sekarang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...