CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, August 20, 2011

~ Kuih Raya




Haaaaa..pukul 1 pagi layan nak update blog yang dah lama terbiar ni...kesian dia...

Tinggal tak berapa hari je lagi nak raya...kejap je masa berlalu kan...dan buat pertama kalinya aku membuat satu misi yang tak pernah aku buat selama ni...ape tu?Buat kuih raya!Dulu masa arwah mak ada dok tolong-tolong je...bila arwah pun dah tak kuasa nak menguli tepung, semua main tunjuk dan bayar je. Kuih raya yang aku beli semua dari orang yang dah biasa buat kuih raya untuk jualan. Dah lebih 5 tahun kuih raya aku akan tempah pada akak ofis lama kat Subang Jaya dulu...confirm sedap tak payah nak rasa dulu. Harga pun berpatutan sangat. Aku order last minute pun confirm ada, sebab dah jadi regular customer.

Tapi tahun, memandangkan kami ala kadar je raya kali ni dan nak berjimat; aku berkeputusan untuk buat sendiri kuih raya. Buat yang simple-simple dan bahan-bahan yang senang carik je...Dari awal puasa aku dah start google resepi yang simple dan sure bebudak suka. Apa yang penting anak-anak suka. Buat 3 jenis je...pastu beli kerepek dalam 3 jenis jugak...dah la tu kan..bukan orang nak makan sangat kuih raya ni kekadang.

Jadi first thing first pagi nanti...beli barang-barang dan terus cergas buat semua smpai abis..kalau berenti-berenti nanti dah malas nak abiskan...
Siap nanti aku update la ye share apa yang dah siap...

p/s...banyak sungguh yang nak diupdate kat cik blog saya ni tapi tak berkesempatan...!




0 bual bicara:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...