CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, August 5, 2011

~ Dalam perjalanan...




Aku ke perpustakaan ni berjalan kaki. Ikut sekali en.hubby macam biasa pagi-pagi pegi hantar anak-anak dulu, pastu terus ke tempat keje en.hubby. Dari entrance BNM, merentasi jejambat terus hingga Stesen STAR Bandaraya, melintas ke Menara Bumiputra Commerce yang bersebelah dengan SOGO. Seterusnya, menyusuri kedai-kedai sepanjang Jalan TAR dan sebahagian Jalan Masjid India. Melintas pulak ke bangunan seberang, ntah apa la nama bangunan tu...lupa..

Dan di bangunan tu nampak seorang lelaki warga emas dan mesin taip lamanya...ada 2 orang berbangsa India jadi pelanggannya. Pakcik ni bagi servis menaip, isi borang dan karang surat. Kat tepi tembok je pun...Dulu kat sini ramai lagi, tapi dah tua semuanya dah kot. Lagi pulak sekarang zaman teknologi, banyak benda dah dipermudahkan. Servis ni dulu demand tinggi sebab dekat dengan mahkamah, so orang ramai yang nak buat itu ini....Gigih die meneruskan legasi disitu dan mencari rezeki.

Gigih...


Dari bangunan ni, aku terus ke arah Bangunan Sultan Abdul Samad, dulu kat sinilah Mahkamah Tinggi Persekutuan sebelum dipindahkan ke Jalan Duta kalau tak silap...sekarang jadi kementerian kesenian kot...Dari situ aku melintas ke Dataran Merdeka. Ramai orang...Banyak bas persiaran.Pelancong semuanya yang ramai. Cam biasa la klau jadi pelancong, mesti posing sakan punya!Dan sepanjang berjalan kat sini la ntah berapa kali la aku jadi photographer bidan terjun ambikkan gambar dieorang. Dan jugak jadi penunjuk arah!


Dekat dengan kawasan air pancut Dataran Merdeka ni ada la pulak orang tengah shooting. Ntah Malaysia punya ntah Bombay punya tak tau la. Sorang hero dan sorang heroin tengah sehati berdansa. Standard la citer tamil, mesti ada menari bagai!



Berjalan terus sepanjang Dataran Merdeka, perpustakaan terletak kat dalam sikit sebelah kanan...betul-betul dekat dengan tiang bendera besar, turun tangga..dan sampai....







0 bual bicara:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...