CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 25, 2011

~ Ada juga yang nak digembirakan di akhir Ramadhan ni...




Alhamdulillah...hari ni dah nak di ujung Ramadhan ni, ada jugak la motif untuk aku happy kejap. Setelah berhempas pulas hadap notes, text book dan previous exam questions juga pegi kelas...berjaya LULUS exam tu pukul 1 tadi....Dibagi 2 jam untuk 60 soalan tapi satu jam sdah siap!Proud of myself.. :P

Exam apa la yang aku ambik ni ye..?Nak menambah pendapatan, jadi sebelum certified jadi Unit Trust Consultant, mesti sit for exam yang dipanggil CUTE (Computerized Unit Trust Examination) by FIMM (Federation of Investment Managers Malaysia). Dan jugak pegi kelas yang dah disediakan, ada la segala nota, previous exam questions, text book...Haaa...memang terbeliak la bijik mata tengok figures!Ada la plak Matematik dengan segala formulanya!Kalau setakat fact suruh hafal memang la tak kisah sangat tapi otak dah berkarat nak polish balik skill matematik dengan segala formula tu!Haissshhh...Terkial-kial la nak belajar balik tekan calculator...

Jadi setelah dekat 2 minggu lebih bergelumang dengan nota dan nombor, pukul 12 tadi lah masanya nak mengukur sejauh mana la aku dah digest apa yang aku dah hadap tu....pukul 3 pagi baru tido wooo...ati gundah gulana, segala nervous segala perasaan gelabah keluar!Buat exam masa kat U dulu pun tak rasa camni...sementara menunggu kat luar tu layan sms la dengan en.hubby...

En.hubby: dah sampai?
Aku: Dah...awal 45 minit...gelabah siot!
En.hubby: InsyaAllah boleh buat tu...selawat banyak-banyak tau..
Aku: Ye la...tapi masa nak exam Insuran ngan masa kat U dulu pun tak rasa teruk cmni kot...
En.hubby: Pa tau ma boleh buat. Ma mmg boleh buat...Bayangkan Sara, Aqil dgn Isyraq cukup la...
Masa ni mata dah bergenang...
Aku: Ye...kita mampu ubah masa depan die org...

Masuk je exam hall tu, ade pulak tabble sitting arrangement aku kat nun depannnnn skali!Sorang-sorang plak tu..yang lain semua kat belakang...lagi gelabah la rasa aku!Tapi niat yang baik pasti Allah permudahkan...Selawat, Al-Fatihah, Doa Terang Hati...semua tu baca...

Untuk 60 soalan, diberi masa 2 jam untuk abiskan. Alhamdulillah...mudah menjawab semua tu..1 jam je..Pukul 1 dah click finish dan dengan penuh debaran click ok untuk straight away tengok result lulus ke tak!Part ni la yang berdebar-debar ni!Dan keputusannya.....PASS!!

Hahahahaha...baru la lebar senyum...baru la rasa memang CUTE!hehehehehe...Jadi, terusla beri sms perkhabaran pada en.hubby dan leader.

En.hubby: Pa memang tau ma boleh buat. :)

Jadi bila dah pass dah boleh start cari client. Kene plak polish skill sales & marketing lpas ni. Moga dimurahkan rezeki...rezeki untuk anak-anak...







2 bual bicara:

Hudalatip

ko insuran apa ni? baguslah acik..ubah masa depan kan..aku yang kerja gov ni pun bukannya bagus sangat..

eiza

bkn insuran udet..tp unit trust dgn public mutual.mmg harus lulus sbb rm250 tau..tak lulus nak repeat rm150 lg kene layang...tp certification insurans pun aku ada tp tak minat jual insuran..apa2 yg aku buat ni smua utk anak2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...