CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 1, 2012

~ Lenggang kangkung



Petang ni selepas pegi monthly check up dekat hospital, kami semua akan balik kampung. Kenduri kahwin sepupu en.hubby di Alor Gajah esok. Dua beradik sekali naik pelamin. Dah jadi trend sekarang buat serentak,  menjimatkan dan lebih meriah. Sedara mara semua akan berkumpul, yang sedekat-dekat hinggalah yang jauh dari Seberang Tambak. Kadang-kadang, tak sebab kenduri kahwin memang tak jumpe. Ni la masa nak kenalkan anak-anak dengan saudara mara.

Selalunya bila tiba kenduri kendara saudara mara tak kira la belah en.hubby atau aku, mesti ada sesuatu yang aku buat dan dah tentu la tolong rewang sama. Buat lauk pengantin ke, cucuk bunga telur dekat pahar, buatkan bilik pengantin, hantaran. Tapi kali ni melenggang kangkung la jawabnya. Minggu ni baru masuk 24 minggu tapi rasa tak daya tu macam dah nak menunggu hari.  Duduk lama sangat pun tak kena, berdiri lama sangat pun tak selesa, baring lama sangat pun badan dah sengal. Perjalanan 2 jam nak balik sana ni pun aku dah terasa tak daya nak berlama-lama dalam kereta. 

Cadang nak kukus kuih sikit tapi mak mertua kata tak payah la nak renyah-renyah kalau dah tak larat, tempah saja. Aku ikut je la. En.hubby pun tak bagi nak sibuk-sibuk sangat. Dah sampai sana nanti kalau ada yang terdaya nak dibuat, buat la sikit-sikit. Tak biasa pulak rasanya nak berlenggang kangkung, tak buat apa macam tetamu VIP gamaknya....hehehehe....


2 bual bicara:

ct rahani

keadaan x mengizinkan x pe kot sis.. bila lg nak berlenggang kangkung.. hiks..

MamaEma

semuga selamat pergi dan kembali..ema pula malam ini ke Kluang johor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...