CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, November 16, 2011

~ Jalan-jalan hari minggu



Dah lama tak bawak anak-anak berjalan. Kesian pun ada. Apa sibuk la sangat mama dengan papa ni. Bila fulus tengah tak berapa nak ada ni, kena la bijak nak fikir kemana nak bawak dieorang. Kalau sampai berabis itu ini, tak berbaloi pulak rasa. Dan tak perlu la anak-anak tau mama papa tengah kering sampai tak boleh pegi kemana-mana. Ada jugak tempat yang tak perlukan belanja dan kalau berbelanja pun sangat la minimum! Apa yang penting mereka happy...

Jadi, selepas dah makan kenyang kat rumah semua 3 kanak-kanak yang dah excited ni kami bawak ke akuarium di sebelah Wet World Shah Alam kat tepi taman tasik Shah Alam tu. Memang betu-betul kat sebelah, dan tak perlu bayar apa-apa pun. Ini kedai jual ikan sebenarnya tapi dikormesialkan jadi macam pameran. Jadi ramai la orang datang memang sekadar nak berjalan bawak anak tengok ikan. Ada jugak yang dah lepas mandi kat Wet World menyinggah sama ke situ.

Selain ikan hiasan yang dipamerkan untuk jualan, ada jugak dipamerkan spesis ikan-ikan air tawar dan macam-macam lagi. Seronok anak-anak tengok ikan...Tapi jadi seriau pulak bila si Aqil ni berani mati sangat. dah tak hirau pulak jatuh dalam kolam ke apa... Jadi, bukan la kene ada belanja besar baru bole bawak anak gi jalan-jalan, kita yang kena bijak nak plan aktiviti untuk dieorang.







 Kalau tengok drama, bila part orang mati kene seksa kubur, cerita hantu ke, mesti ada ulat yang bergerak-gerak tu kan..ni la die..en.hubby kata guna buat umpan memancing...hishhh...memang geli betul menengoknya!


Ikan ni memang besar sungguh..kalau berdirikan die mau sama tinggi kot ngan kita...


0 bual bicara:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...